stomatologia anna jurków logo

Gabinet Lubsko: 534 850 531

numer telefonu stomatologia jasień

Gabinet Jasień: 721 273 234

W naszym gabinecie dbamy o pacjenta kompleksowo. Leczymy nie tylko zęby, ale i równie ważne dziąsła, które podobnie jak ząb mogą „zachorować”. Konsultacje periodontologiczne mogą być częścią ogólnej wizyty stomatologicznej, jak również odosobnionym powodem wizyty.

Jeśli u pacjenta pojawiają się niepokojące objawy takie jak:

• Ból dziąsła
  • Krwawienie z dziąseł
  • Opuchlizna dziąseł
  • Dyskomfort
  • Rozchwianie zębów
  • Nadwrażliwość na ciepło/zimno
  • Widoczne odsłonięcie szyjek zębowych
  • Brzydki zapach z ust
  • Wydzieliny ropne

– należy zgłosić się do stomatologa, który zdiagnozuje problem i zaproponuje optymalne leczenie. Dentysta wykona odpowiednie badania: badanie palpacyjne, badanie stomatologiczne oraz RTG zęba, które wykaże ewentualne zmiany i nieprawidłowości w budowie kości twarzoczaszki czy zębów. Prawidłowa diagnostyka jest gwarancją postawienia trafnej diagnozy i opracowania skutecznego planu leczenia.

Przyczyny chorób przyzębia

Istnieje wiele przyczyn chorób przyzębia. Do najważniejszych należą:

• Palenie papierosów
  • Długotrwały stres
  • Zła dieta
  • Nadużywanie alkoholu
  • Cukrzyca
  • Zaburzenia hormonalne
  • Brak dbałości o odpowiednią higienę jamy ustnej
  • Stosowanie niektórych leków
  • Uwarunkowania genetyczne

Szczególnie narażone na choroby przyzębia są kobiety w ciąży, u których w czasie ciąży zachodzą drastyczne zmiany hormonalne, a zęby i dziąsła są obciążone dużo bardziej niż na co dzień.

Paradontoza – zapalenie przyzębia

Najczęstszym powodem wizyty u periodontologa jest paradontoza, czyli zapalenie przyzębia. Paradontoza jest efektem długotrwałego procesu zapalnego, który zachodził na zębie i wokół zęba. Nieusuwany osad na zębie zamienia się w kamień nazębny, który twardnieje przy krawędzi z dziąsłem, schodząc z czasem coraz niżej, wbijając się pod tkankę miękką, doprowadzając do stanu zapalnego objawiającego się bólem, opuchlizną, często wydzieliną krwistą lub ropną. Odsłonięte szyjki zęba są bardzo wrażliwe, co tylko potęguje ból u pacjenta. Wcześnie zauważona paradontoza może być zupełnie uleczalna – zaniedbana z całą pewnością będzie dużo trudniejsza do wyleczenia, a sam proces leczenia potrwa znacznie dłużej.

stomatologia anna jurków logo

ul. L.Staffa 9, 68-300 Lubsko